vrijdag 11 september 2009

Even voorstellen



Al van kind af aan ben ik geinteresseerd in allerlei zaken op paranormaal gebied en alternatieve geneeswijzen. Ik was helaas de enige in mijn familie met deze interesse maar mijn ouders vonden het ook niet erg dat ik elke zondag aan de radio gekleeft zat om naar "Het zwarte gat" van Radio Veronica te luisteren. 


Als 12 jarige liep ik al rond met een zelfgemaakt pendeltje: een klompje nietjes aan een ketting, en ik gebruikte een gewoon kaartspel om vragen te beantwoorden. Inmiddels weet ik dat het best gevaarlijk kan zijn als kinderen zich zonder begeleiding met dit soort zaken bezig houden. Gelukkig beschikte ik toch ook over een behoorlijke dosis nuchterheid en liet beslissingen nooit afhangen van wat die pendel of de kaarten tegen me zeiden. Ik had een wat meer onderzoekende houding: Hoe vaak klopt het wat het ding zegt en wat gebeurt er als ik heel hard "Ja" denk.


Die onderzoekende en open blik heb ik weten te behouden. Ik wil graag weten hoe de dingen in elkaar steken en aan de andere kant weet ik dat het grote plaatje misschien te ingewikkeld is om te bevatten. Ik ben geïnteresseerd in wetenschap maar zie ook dat deze eigenlijk pas in kinderschoenen staat en dat er op dit niveau nog erg veel dingen zijn die je niet kunt bewijzen. 


Naast mijn praktijk werk ik een aantal dagen op een school in Leiden als ICT coach en voor de Internationale klas. Ook geef ik soms nog computertrainingen. 



Geen opmerkingen: